jueves, 30 de diciembre de 2010

Anso tycker och tänker!

Hade inne en kund för några timmar sedan som ville säga att hon alltid varit så nöjd med resorna vi har bokat åt henne här och att ryktet har spridit sig att vi är så trevliga i denna butik. Det värmer lite i ett torsdagstrött hjärta...

Jag läste tidningen imorse och då var det en kvinna som hade en dotter som var kylallergiker. Kylallergiker? Jag har aldrig hört talas om det. Det förklarar ju allt! Det är ju svaret på den stora frågan varför jag aldrig lyckas hålla mig kvar i Sverige under en längre tid! Jag är ju naturligtvis allergisk mot kyla! Jag ska fråga farbror doktorn om man kanske kan få ett recept på en resa till någon skön strand. Och när han ändå skriver receptet kan han ju lägga till att jag skulle kunna piggas upp av en paraplydrink också.

Finns det föresten någon bättre start på dagen än Zoegas Colombianska mörkrost? Nej. Jag tror inte det. Allt tjat om dessa sunda starter med kellogs special K. Nej. Ett riktigt mörkrostat kaffe. Då kan man vara säker på att dagen blir hyfsat bra.

Appropå kylallergiker så är jag även allergisk mot raketer. Ja. Jag måste erkänna att det är otroligt vackert. Men hur kan vi slösa så enorma summor på detta när det finns folk som inte har mat för dagen och till och med fryser ihjäl ute på gatorna? Och vi bokstavligen bränner upp pengarna? Fy skäms! Skärpning! Det är min åsikt iallafall.

På uppesittarkvällen den 23:e spelade jag bingolotto. Det höll dessvärre på betydligt längre än vad jag hade trott. Så kände det att det fick bli sista gången. Men icke...vad händer? Så går man och vinner en ny lott? Till miljonbingot ikväll. Så nu får jag ju sitta ikväll igen. Suck...

Ja ja...livet kunde ha varit mycket värre.

Slutligen vill jag önska Er alla ett härligt, friskt, roligt och lyckligt 2011!

No hay comentarios:

Publicar un comentario