viernes, 10 de diciembre de 2010

Och plötsligt slog det mig...

Efter ett riktigt trevligt födelsedagsfirande med en massa härliga tjejer och mumsig sushi så begav jag mig till tågstationen på kvällstimmarna. Snön hade precis börjat falla igen efter att ha gjort ett uppehåll på ett par dagar. Det var ganska tomt på gatorna. Ut från en restaurang kommer två damer.
- "vilket mysigt ställe och vilken underbar mat!" säger den ena.
-"Fast det var ganska trångt och efterätten var väl sisådär..." muttar den andra.
-" Men ser du! Det har börjar snöa igen. Härligt!"
-"Men fy! Jag hatar verkligen snön! Typiskt vilken otur!"

Och plötsligt slog det mig...Med hjälp av den positiva tankens kraft kommer antagligen den positiva tjejen leva typ 10 år längre än den andra...

No hay comentarios:

Publicar un comentario