jueves, 7 de marzo de 2013

Nu vänder vi blad.

I måndags kom beskedet från jobbet. Hälften ska vsrslas. Man frågade om det fanns några frågor. la tysta. Chock. Så i nästa vecka får jag veta om den ryska roulleten kommer vara till min fördel eller inte. Och även om det inte drabbar mig, hur roligt blir det när hälften av ens kollegor föll bort? Har funderat mycket nu över meningen med allt. Kan det vara så att någon där uppe i universum kände att Ann-Sofi inte kommer orka i längden att pendla från tidig morgon till sen kväll så bäst att stänga denna dörr och gå vidare? Kan vara så dller också inte. Vad vet jag egentligen? Det ända jag tror mig veta ( eftersom det alltid brukar varadå) är att det mesta löser sig. Kanske inte som man just tänktsig, men det kan bli riktigt bra ändå. Kanske till och med bättre än man planerat från början.

No hay comentarios:

Publicar un comentario