viernes, 4 de noviembre de 2011

Sa, idag slutade jag kl ett och vi begav oss till Ikea. Det har hant nagot konstigt med mig! En super julkansla har infunnit sig! jag som brukar fa julkansla nagra dagar inna jul och ibland nagra efter...men tankte att bast att ta vara pa kanslan nar jag anda var pa ikea sa handlade en massa julpynt som jag hemma nu har fixat iordning (redan!!) ..:-) medans jag sjungit julsanger..haha!
Pa Ikea traffade vi pa en hemlos man som helt plotsligt slog sig ner vid vart bord dar vi satt. jag maste saga att vi kom att ha ett valdigt intressant samtal. han var pa Ikea for att han skramlat ihop nagra mynt till korv sa han och sedan berattade han att han horde oss prata spanska och eftersom han ocksa gjorde det sa kom han fram. Han hade bott i Colombia och rest mycket i sydamerika pa 80-talet. Sedan flyttade han tillbaka till Stockholm och mycket "gick fel" som han uttryckte det...nu bodde han med nagra andra vid en kulle i narheten av Ikea... vi hade det riktigt trevligt. Det ar sa intressant att lyssna pa olika mannisko oden. Oftast har manga fordomar om manniskor du ser for forsta gangen, men det ar oftast som det ar fel. Det finns sa mycket mer bakom. bakom varje unika manniska.

No hay comentarios:

Publicar un comentario