jueves, 22 de diciembre de 2011

The story of the cat

Har jag berättat historien om katten föresten? Jag tror inte det.
Hursomhelst så fick jag ett samtal från en person.
- "Hej, jag har hittat ett halsband på min väns katt Sid som jag tillfälligt tar hand om, och då stod ditt tel nummer här"
Så jag förklarade att vi tagit hand om katten och att vi satt upp lappar överallt ifall någon saknade en katt. Och när vi inte hörde något så skaffade vi ett halsband och hoppades att på så sätt någon skulle höra av sig.
Nu visade det sig som så att denna katt, Sid bor tillfälligt hos ägarens väninna som bor i närheten av mig därför att ägaren har flyttat till en lägenhet på 4:e våningen och det ej fungerade riktigt med honom där. Tyvärr fungerade det ej hos väninnan heller riktigt då hon har två andra katter.

Så nu letade de alltså efter en ny ägare!

Jag har pratat med ägaren och fått bilder mailat när bebis var pytteliten :-) sååå söt...och vi ska ses efter nyår och skriva över papper!

Sid Jansson(så är hans officiella namn nu då man ej vill ta bort hans födelsenamn:-) är ca 4 år gammal och är en norsk skogskatt.

No hay comentarios:

Publicar un comentario