martes, 17 de febrero de 2009

Jag har tagit av mig turist-glasógonen

Att bo i Sódra spanien har sina fór och nackdelar. Som i alla andra stáder sáklart!
Om man skulle ta och lista upp lite fór och nackdelar hár sá kan man ju lugnt sága att den ekonomiska krisen hamnar pá minus sidan och att nárheten till havet definitivt hamnar pá min plus sida! Spanjorerna hár i sóder (inte alla), kan vara ganska "brutala", skrikiga och gapiga, och vágrar att flytta pá sig nár man móts pá gatan, sá det blir alltid jag som snállt fár kasta mig ut pá gatan och hoppas pá att bilen som kommer i 120 hinner stanna.
Vad jag har márkt helt enkelt ár att jag har tagit av mig "turist-glasógonen" och ser allt pá ett annat sátt nu nár man bott hár sá pass lánge.
Om vi ska gá tillbaka till fórdelarna sá máste jag sága att jag fortfarande ár kár i staden (dá pratar jag naturligtvis om historiska centrum) som har "det dár", lágg till nárheten till havet plus runt 300 soldagar om áret sá kánns allt genast lite láttare!
Jag fár dessutom prata spanska varje dag!
Nehe...nu ár det lággdags!!

natti natti!

ps: till er alla som vántar fórtvivlat: ska lágga in en massa bilder sá fort som mójligt..;-)

1 comentario:

  1. låter bra det...jag fortsätter att vänta så länge. puss

    ResponderEliminar