viernes, 12 de junio de 2009

Babbel o Blodpudding

Hej alla! Vet inte riktigt vad jag ska skriva idag, men kände ändå att det var dags för ett inlägg. Var ett tag sen nu.
Vad har hänt i veckan som varit...hmm...har bland annat shoppat kläder från kära lillis garderob! Alltid lika roligt när hon har sin "årliga kläd rensning":-) Blev en hel del kläder samt ett par balleria skor och ett par högklackade. Sedan åkte vi och köpte lite sushi med hem! Hmm..riktigt gott!! Gillade verkligen inte det för flera år sen..konstigt hur man ändrar smaken med åren.. samma med öl. Har aldrig kunnat dricka öl. Har tyckt det var super äckligt. Men i spanien började jag dricka en öl som heter clara, där man blandar öl med sprite tex så den blir lite "svagare", och klart, när man vant sig vid det svaga så blir det vanlig öl sen (blir mer sällan än ofta måste jag säga, dricker nästan aldrig alkohol längre) Kaffe har också varit så där för mig. Det började för flera år sedan med en svag latte som gick över till kaffe med mjölk som nästan slutat med att jag tycker att en espresso kan vara gott. Men! Man måste vara försiktig med kaffet känner jag. Mitt hjärta tycker inte lika mycket om det som jag gör!

Oj vad jag babblar om allt o inget!:-)

Hursomhelst... snart kommer Min nallebjörn hit och älskade bebisen! Nu kan nedräkningen snart börja... 11 dagar kvar om man ska vara exakt! Blir spännande och massor av saker som ska fixas i början! Papper hit o dit! Men det viktigaste är ändå att vi får vara tillsammans igen!
Längtar också tills vi flyttar in i lägenheten. Ska bli skönt att bara få sitt eget och inreda och göra mysigt!

Idag regnar det för fullt...vad hände med dom där varma dagarna?... Var iallafall iväg till marieberg en sväng och köpte en ny kalender. På något vis lyckas jag alltid proppa min full med kom-ihåg-saker så det gick knappt att läsa vad det stod längre, så nu köpte jag en där varje dag är ett helt blad. Så man får plats att pressa in mer i sitt LIV!

Apropå LIV. Imorgon har Liv lördagsöppet i butiken. (Vet att jag inte börjat jobba ännu) men ska dit in o ta en morgon kaffe. Som jag sagt tidigare...är lite som mitt andra hem fortfarande:-)

Idag åt jag till middag något som jag inte ätit på riktigt länge. Blodpudding, bacon och rå rörda lingon! MMM!!! Riktigt gott:-) Kanske skulle fråga Ivan om han vill smaka denna goda maträtt som väl är gjort på bland annat gris blod och mjöl:-) Han kanske gillar det!

Nehe. Nu får det vara nog med svammel!

Hej Hej!

No hay comentarios:

Publicar un comentario