miércoles, 3 de junio de 2009

Bilder från svenska landsbyggden!











Onsdagen den 3 Juni idag...dagarna rullar på! Men är det inte ett himla konstigt väder vi har haft?! Ena dagen blåsigt och höst kallt och andra dagen så varmt så man knappt orkat lega mitt i solen.
Häromdagen när det var en sån där skön svensk sommardag, så passade jag på att ta en mysig promenix runt åkrarna:-) Tog med kameran som ni ser, men hade velat haft kort på både kossor och hästar, men kossorna var inte ute och hästarna sprang och gömde sig. Så blev lite landskaps kort. Men har tänkt på en sak som man alltid hört förut många (som jag tyckt) oberesta människor säga att "det finns inget som går upp mot den svenska sommaren" , och jag har alltid tänkt "men herregud, det märks att man inte sett mycket runt om i världen om man tycker sverige är fint under sommaren när den oftast regnar bort..." men! måste säga att jag tänkte exakt så då när jag gick promenaden...Finns det verkligen något bättre än en promenad på svenska landsbyggden när det är knäpptyst runt omkring, solen skiner, det är varmt och fullt av färgglada blommor överallt!? Älskar ju "all sommar" i.o.f.s....lite därför jag valde just spanska solkusten att bo på...men när det väl är soligt och hyfsat varmt och inte regnar så är den svenska sommaren otroligt charmig!
Som ni ser på bilden så börjades det med en god hemmagjord rulltårta samt kaffe i trädgården innan jag begav mig iväg! Man måste ju ha något stadigt i lilla magen innan en promenad!:-)
Idag, några dagar senare tittar jag ut genom fönstret och ser regn och blåst ..men! man ska inte misströsta för det! Anso har bakat en kladdkaka, så blir lite inomhus fika idag!
Jag funderar mycket just nu på vad jag vill göra i framtiden "när jag blir stor" kanske har kommit in en lite för tidig 30-års kris!:-)...har många ideér och tankar, men positiva sådana!
Än så länge är allt i "tanke-stadiet"...så behåller det där så länge så kanske det framöver hamnar i bloggen!:-)...
Kladd-kaka gott folk!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario