jueves, 3 de marzo de 2011

Gayklubb!

Att ga pa en anstallingsintervju nar man inte alls kan spraket ar...ehh...lat oss saga...spannande! Man bara nickar och ser glad ut. Nar jag nu har gatt runt och lamnat mitt cv sa har jag memorerat in en enda mening pa italienska: "cerco lavore per lestate, posso lachare"...betuder typ..."jag soker jobb infor sommaren, kan jag overlamna mitt cv"
Och de flesta sager tack och man kan ga darifran..pust!! men endel vill stanna och prata...hmm..mer komplicerat...
Jag har iallafall lyckats skaffa mig ett testjobb. Pa en Gayklubb! Tjohoo!
Borjar pa lordag...
Sen plotsligt hade det man bara hoppas pa om man onskar sig ett jobb pa en varm medelhavso inom turismbranchen som lokal guide! En intervju idag med en siciliansk resebyra som ar aterforsaljare at fritidsresor!! Han sa (vad jag forstod...!?...) att mitt cv passade precis in pa den typen av profil som de soker. Att jag hade exakt den erfarenheten de sokte for deras skandinaviska kontor infor sommaren och att han skulle hora av sig...nu far man bara halla alla 50 tummarna att detta gar vagen. For om sanningen ska fram sa ar val inte gaybarservitris nagot jag alltid dromt om!

Idag var vi aven och tittade pa en lagenhet som faktiskt var billig har i stan. Och imorgon skulle vi fa veta definitivt om vi far den eller inte. Jag forsokte pa italienska: "molto interesato molto molto..:-)....
(hade hort att de pratar spanska har..men hittlills knappt ingen....

No hay comentarios:

Publicar un comentario