sábado, 23 de mayo de 2009

snickeboa hoppfallera!

Nu öser regnet ner här utanför...

Idag gick jag upp tidigt och gick ut till päronens "snickarbod" och hittade lite vit färg så målade tavelramar och en ljus-hållare som innan var grå, allt i vitt vitt vitt!! Det är ju faktiskt många saker som med lite färg plötsligt ser helt nya ut! perfekt!

Inatt låg jag vaken en bra stund och tänkte mycket...har ju funderat mycket innan på att ev någon gång sätta mig på skolbänken igen och lämna alla år som "Ann-Sofi-resebranchen-Algotsson bakom mig och utbilda mig till lärare (spanska och historie lärare då...hmm...tanken har legat där ett bra tag men har kommit och gått med jämna mellanrum och man blir ju inte yngre direkt heller... det är ju två stora plus kände jag som ändå talar för: 1) brist på lärare verkar det som att det är, så jobb verkar finnas. 2) man är väl ledig mycket över sommaren:-)?! (så att jag inte behöver ge upp helt den lilla resenären i mig.) Det stora minuset är ju att det är ju sååå många år...:-(.... plus att jag inte kan komma undan med att jag måste läsa upp min matte från gymnasiet isåfall...och det känns ju JÄTTE upphetsande!! verkligen!!
Ja ja....det måste tänkas över mer, hursomhelst är det lite sent nu att fixa något inför denna höst. Det hade varit så kul om jag nu får till hösten det där extra jobbet med spanskan på medborgarskolan så man får "testa" lite hur det skulle kännas!

nehe! Ska gå ner o se om det finns något nytt offer att släpa med ut till snickarboden!

Ciao!!

1 comentario:

  1. det är ju ändå en bra tid att börja nu, om du tänker i de banorna...kris, dåligt med jobb, inga barn och så...och om ivan ska plugga också ( i alla fall svenska..:P) så vore det väl skitbra! det går alltid att göra en sen anmälan, och börja läsa en kurs om du inte kommer in på program! ring mig om du vill att jag berättar mer! kan vara bra att skynda sig ändå! (du kan ju ha lärarjobbet som extra? för det är väl inte heltid?) PUSS!!!!

    ResponderEliminar