sábado, 8 de enero de 2011

Dagarna du minns. Visst Mads?

Jag har haft en fin dag idag. En san dar dag som man sakert kommer komma ihag en lang tid framover. Inget speciellt spektakulart som intraffat, bara det att det har varit en av de dar dagarna, som Mads snackar sa mycket om, som man minns.
Sov ut ordentligt. At en god frukost. Akte upp pa stan at en kaffe-buffe. Pa lordagar har dem det pa favoritfiket har. 40 kr. Inte illa. Sa efter en tartbit, ett wienerbrod, en punchrulle, smeknamn dammsugare!?, en kaka och annan kaka med fyllning kande jag mig klar. (Hur jag far plats med allt i min lilla kropp ar ju ett mysterium)
Vi akte sedan till Ica och inhandlade allt infor den kommande veckan. Tog vagarna forbi ett zoo och klappade ett urgulligt marsvin. Och jag dog lite nar jag inte kunde ta med mig det hem. Inte sa bra ide just nu faktiskt att kopa ett marsvin.Jag holl aven pa att fa med mig tva stycken guldfiskar hem. Besoket i stan avslutades med min alldeles nya hobby. Handla och strosa lange lange pa secondhand butiker! Nar vi var klara hade vi fatt med oss tva stycken resvaskor a la bohemstil. En rod handvaska med bruna blommor. sytradar och garnnystan (till han som gillar att sy) Allt detta for 45 kr. Ja, du horde alldeles ratt! 45.
Och jag gick darifran med funderingar om man kanske skulle kunna fraga om praktik dar pa roda korset. Att sta dar helt gratis och jobba nagon gang i veckan skulle jag absolut kunna tanka mig!
Tack tjejer for gardagen. Det behovdes.

No hay comentarios:

Publicar un comentario