domingo, 23 de enero de 2011

Jag hjarta sprak!


Jag sitter och funderar pa detta med spraket. Jag ser fram emot att nu fa lara mig Italienska. Det ar ett sprak som jag tycker later otroligt vackert nar det pratas, sjungs...ja till och med skriks!

Jag sitter hemma nu och forsoker till och fran komma igang och iallafall ova nagot innan man far ivag. Men jag blir aven lite radd for att jag ska glomma spanskan. Att jag istallet for att kunna spanskan flytande och italienskan nagra fa ord, kommer i slutandan sitta och blanda ihop dessa tva sprak. Jag tror dock att spanskan verkligen sitter efter att i nastan 3 ars tid ha haft det som sprak nummer ett pa hemmaplan! Jag hoppas verkligen att det inte kommer att andras. Men for sakerhets skull tar jag med mig nagra spanska pocket bocker pa resan!

Pa Sicilien har jag aven hort att det inte pratas italienska utan nastan ett helt annat sprak. Det lar ju bli lite spannande. Fast ungefar som i Malaga da dar det later valdigt annorlunda och mer "instangt" an om man jamfor med andra platser.

Nagot jag faktiskt skulle behova ova upp ar min engelska. (sen ar jag ju lite sugen pa japanska) ja ja...andas. En sak i taget lilla van!

No hay comentarios:

Publicar un comentario