miércoles, 20 de abril de 2011

Det ar manskligt att vara manniska.

Hur ska jag beskriva denna dag rent kanslomassigt da? hmm..det kanns sa trakigt att skriva jamt: "idag har jag varit pa stan, atit, tittat pa tv" osv...
Istallet skulle jag vilja skriva att idag har jag kannt mig om vartannat: trott,ful, glad, lugn, arg, besviken, lycklig, stressad, orolig,vacker.
Men det ar ju sa dar med oss manniskor. Man kan vakna upp och kanna sig som varldens lyckligaste och sen hander nagot under dagen och vips sa kanner man sig ledsen eller tvartom.
Mitt "glad-moment" kande jag nar de ringde fran ett jobb jag sokt i Orebro och fragade om jag ville komma pa intervju. Nu tackade jag ju nej eftersom jag vill ha jobbet som jag tackat ja till i Stockholm. Men jag blev glad av att se att det faktiskt har kommit erbjudande lite da och da pa jobbfronten for mig. Det kanns roligt om det faktiskt kan vara sa att vi ar pa vag ur krisen..?! eller sa ar jag bara valdigt blyg nu och vagar inte skriva att det kanske kunde vara sa att de faktiskt gillade det de last pa mitt CV. Hmm..jantelagen.
Lycklig ar jag for en liten sak idag. Det ar namligen finalen i Sveriges masterkock som jag foljt!

No hay comentarios:

Publicar un comentario