viernes, 25 de febrero de 2011

...














































Idag nar jag vaknade kande jag mig utvilad! At en god frukost i "salongen" pa hotellet och senare gick vi ivag pa upptacktsfard for att ta reda pa hur vi smidigast kan ta oss ner till fots fran detta berg vi bor pa! Det gick men det var inte det lattaste. Antar att man far skaffa ett busskort. Vi var aven idag pa en lagenhetsvisning av en kille som ager ett cafe. Superfin lagenhet men han sa att han skulle dubbelkolla priset forst for hyran med sin fru:-) Jag antar att det inte badar gott....Imorgon ska vi ses igen sa far vi se! Vi har aven endel andra lagenhet som vi ska ringa pa.









I och med att mitt visa-kort kranglar sa var vi aven inne pa en siciliansk bank idag och fragade om vi kan oppna ett bankonto och fa ett visa-kort dar sa att jag istallet kan satta in lite cash dar och vara saker pa att man har ett kort som fungerar! Det skulle nog inte vara nagra problem sa mannnen sa vi bokade ett mote i borjan av nasta vecka da vi skulle fa lite mer information.


















Kvallen annars nu har agnats at att oversatta mitt CV. Ord for ord. Tar ju ett tag...:-) Tack foresten Ann for att du erbjod dig att oversatta det at mig!:-) men jag oversatter det nog sjalv anda for marker att jag lar mig enheldel av att behova sla upp varje ord!


















Har kommer lite bilder fran hotellet (som vi inrett sa fint och hemtrevligt) och fran Taormina.


















No hay comentarios:

Publicar un comentario