domingo, 20 de febrero de 2011

Roma

Sitter och tar det lugnt pa hotellsangen en stund efter att ha strosat runt pa Roms gator. Rom ar verkligen sa vackert och storslaget som jag kom ihag det! Och nagot fattas har pa gatorna. Sno! Inte en snoflinga sa langt ogat kan na, och jag njuter av varvarmen. (for mig ar det varvarme nu, aven om italienarna gar runt med samma typ av jackor som vi haft nu under vintern i Sverige)
Jag maste saga att jag blev forvanad over priserna. De ar lagre an vad jag trodde! Tittat runt pa manga stallen nu mitt i centrum for att jamfora, och en pizza tex eller en pasta pa ett stalle mitt i historiska centrum ligger pa ca 70-80 kr. Sen finns det saklart super lyxiga stallen. Men overlag ar jag forvanad. Inte bara maten utan aven kaffe och sovenier. Battre det an at andra hallet!
Hotellet ar super lyxigt! Jag maste haft en himla tur att norwegian hade specialpris pa detta fyrstjarniga hotell mitt i smeten nar jag ringde och bokade med dem! For sa snal som jag ar hade jag aldrig bokat det till fullpris! Da hade det fatt blivit nagot med kakerlackor och pissflackar pa vaggen!....

Nu blir det vila en stund till efter att ha suttit vaken en hel natt pa arlanda och knappt sovit nagot pa planet heller...

No hay comentarios:

Publicar un comentario