martes, 22 de febrero de 2011

Testa nerverna

Idag tror jag jag har fatt mitt forsta test har i Italien pa hur lugn man kan halla sig och hur starka nerver man kan ha i en panik situation...
Har hittills pa resan endast anvant kontanter da jag hade tagit ut i Sverige endel innan. Men idag pa e.m var det dags att ta ut har for forsta gangen. Jag testade i en uttagsautomat och det stod bara "ogiltigt kort" Provade sedan att ga till apoteket och testa att handla pa kortet men gick inte heller och jag fragade killen i kassan om han isafall kunde testa att knappa in siffrorna pa kortet ifall det kanske ar nagot fel pa magnetremsan eller sa. Han tittade pa mig som att jag var galen och sa "det finns inget som funkar sa...man kan aldrig knappa in manuellt numret" haha! nehe...ehh...?! ok... (Eller ocksa kan det ju vara sa att du ar lite efter.... )
Nar jag hade testat i flera automater och inser att jag endast har 1 euro och 20 cent kvar i kontanter fick jag lite dubbla hjartslag kan jag saga....
Tillslut hade jag som tur ar ett supergammalt kort med riktigt dalig magnetremsa. Och det funkade! Helt otroligt! Sa nu hoppas jag bara att det haller sa pass tills jag atminstonde ringt min bank i Sverige och kollat laget...forstar inte...har aldrig haft problem i nagot land med detta!?

Nej... nu blir det sangen...imorgon hoppas jag allt flyter pa bra pa tagresan till Sicilien!
Natti Natti!

1 comentario:

  1. hahaha stackare förstår paniken. Det låter så mkt Italien det där. You just gotta love it! ;) Lycka till med resan nu!

    ResponderEliminar