jueves, 24 de febrero de 2011

Vi lever!

Ja..vad ska man saga... nu ar vi pa plats pa Sicilien i lilla bergsbyn Taormina.
Resan hit var minst sagt "spannande" skulle man kunna kalla den!
Vi hade bokat natttag som skulle ta oss pa ca 10 timmar till Sicilien fran Rom.
Shit..taget sag inte ut att vara renoverat sen 1800-talet. Vi tankte oss att pa natten kanske det inte ar sa mycket folk heller, sa aven om taget sag ut att rasa samman nar som helst skulle vi nog fa en lugn stund. Nej nej! Det var proppfullt. Och i varje kabin satt vi 6 personer. Mitt emot varandra. Inte mycket till benutrymme. Skulle snarare vilja saga 0 cm kvar i benutrymme. Alla utom en sag minst sagt halvkriminella ut. Hur som..what to do? Bara att bita ihop och aka! Jag har ju iallafall min bom tankte jag...nej...de andra skulle prompt ha nerslackt hela resan...
Pa motgon ca 50 minuter forsenade med taget kom vi in till Stationen. Vi fick veta att har gick det minsann inte att ga med vaskorna eftersom Taormina ligger hogt hogt uppe i bergen! Jag beslutade mig for att be taxi chaufforen ta oss till hotellet dar vi ar inbokade forsta manaden har for att se om de kan ta emot oss 3 dagar innan. ( sa slipper man valja nagot annat stalle forst och sedan checka ut igen) Nar vi kom pa plats sag det totalt nerslackt ut. Jag ryckte i alla dorrar och sag till slut en liten knapp som jag tryckte pa. En tant svarade och sa att vi har stangt detta hotell for sasongen!! Va??!! Tydigen oppnar de nu denna lordag nar det ska komma fler studenter! Men efter att forsoka babbla omkull henne och hennes sambo bestamde de att de skulle gora ett undantag och oppna hela hotellet 3 dagar innan sasongen endast for var skull!!:-)) wow!! snacka om service! Sa de begav sig lite snabbt ivag och fixade infor frukost buffen imorgon bitti och varmde upp det kalla huset.

Jag maste saga att forsta intrycket har i Taormina, denna "lilla" by ar att jag kommer trivas jatte bra! Jag fick kanslan av "chokolat!" :-) filmen med Johnny Depp... Alla halsar och ar jatte trevliga och hjalpsamma. Inte alls sa som jag fatt beskrivit for mig hur sicilianare kan vara. Men det dar ar val olika fran person till person saklart!
Hursomhelst, nu nar vi anda ar pa plats kanns det riktigt bra!
Vi ar otroligt trotta. Ska snart lagga oss. Imorgon ska vi prata med en kille som ager ett cafe som vi av en slump sag idag att han hyr ut lagenheter. Vi ska aven ringa pa ett par andra.
For ovrigt imorgon ska vi forsoka hitta det billigaste supermarket som kan tankas finnas:-)

Bilder fran denna mysiga lilla stad kommer!!

Godnatt gott folk!

No hay comentarios:

Publicar un comentario